Vecka 35
”S vill prioritera jobb och välfärd i budgeten”
”För det första vill vi skapa nya jobb i hela landet genom storsatsningar på infrastruktur, vägar, järnvägar och grön teknik.”
Michael Moore warns that Donald Trump is on course to repeat 2016 win
”I’m warning you almost 10 weeks in advance. The enthusiasm level for the 60 million in Trump’s base is OFF THE CHARTS! For Joe, not so much. Don’t leave it to the Democrats to get rid of Trump. YOU have to get rid of Trump. WE have to wake up every day for the next 67 days and make sure each of us are going to get a hundred people out to vote. ACT NOW!”
Framtidens företag vill lösa klimatkrisen
”Framtidens företag tänker inte så. De utvecklar batteriteknik, elbilar, förnybar elproduktion, vätgasproduktion, elektriska flygplan, kraftelektronik och smarta lösningar för elsystem med mycket sol- och vindenergi. De ser möjligheter. De vill lösa klimatproblem.”
Wind and solar are 30-50% cheaper than thought, admits UK government
”In 2013, the UK government estimated that an offshore windfarm opening in 2025 would generate electricity for £140/MWh. By 2016, this was revised down by 24%, to £107/MWh. The latest estimate puts the cost at just £57/MWh, another 47% reduction (leftmost red column, below). The new estimates include similarly dramatic reductions for onshore wind and solar, with levelised costs in 2025 now thought to be some 50% lower than expected by the 2013 government report.”
Alla nya namn är sämre
”Förutsägbart gubbigt kanske, men jag kommer inte på ett enda exempel på ett lyckat namnbyte. Det blir alltid sämre, tråkigare eller bara löjligare. Det fanns, till exempel, en rå kraft i Sveriges kommunaltjänstemannaförbund som inte finns i Vision. Svett från tusen strykfria skjortor och ett nikotingult jävlaranamma offrades för ett valhänt ingenting.”
Forget what, where is the news?
”I woke up thinking, what is news good for? No, I was not being snarky. It was just a question: what is the purpose of news. After two and a half decades in the media trenches, the way I thought of news and its purpose was simple: one, to inform. And second, to educate the reader (or viewer.) And in doing so, it allowed readers to act upon it. That made news valuable.”